Close

Page 2 of 24 FirstFirst 123412 ... LastLast
Results 11 to 20 of 233
  1. #11
    Nothing but a Thing Clifford33's Avatar
    Join Date
    Nov 2014
    Location
    California
    Posts
    1,443
    Quote Originally Posted by Ddays View Post
    WTF? Power bandsaw in your garage? I'm jelly.

    Looking forward to seeing your progress - looks like its gonna be cool!
    Yeah it doesn't get used that often so it's nice to have a project to use it every now and then aha.

  2. #12
    Nothing but a Thing Clifford33's Avatar
    Join Date
    Nov 2014
    Location
    California
    Posts
    1,443
    ImageUploadedByWAYALIFE1466931971.415310.jpgImageUploadedByWAYALIFE1466931988.092398.jpgImageUploadedByWAYALIFE1466932000.848164.jpgImageUploadedByWAYALIFE1466932352.973973.jpgImageUploadedByWAYALIFE1466932365.396895.jpgImageUploadedByWAYALIFE1466932396.015927.jpgImageUploadedByWAYALIFE1466932425.694041.jpgImageUploadedByWAYALIFE1466932460.628548.jpg... Picked up some more steel today and got started on my roto plate. The last pics I was trying to figure out how I'm going to space them out but I finally got them right were I want them but didn't take a pic of it so I'll take some when I get the chance. Next up is to make my high lift mount to go on the top side of the Rotopax and to weld on a CB antenna mount onto my roto plate.

    Once I get the plate all finished up then I can start the really exciting part of building the actual carrier..
    Slowly but surely!

  3. #13
    Nothing but a Thing 2nd.gunman's Avatar
    Join Date
    Nov 2015
    Location
    Brisbane, Australia
    Posts
    1,429
    Looking good so far.

  4. #14
    Old Timer Ddays's Avatar
    Join Date
    Aug 2015
    Location
    Darlington, Pa
    Posts
    3,510
    Looks nice & secure. Looking forward to the rest...

  5. #15
    Meme King WJCO's Avatar
    Join Date
    Sep 2015
    Location
    Colorado
    Posts
    11,895
    Looks great man. Clean cuts on the steel. Keep in mind the weight of the tanks full, the jack, and the tire itself. I built a swing out on mine and I don't even keep the jack on there anymore, it's just too heavy. It stays in the garage unless I'm going out on a trail.

  6. #16
    Nothing but a Thing Clifford33's Avatar
    Join Date
    Nov 2014
    Location
    California
    Posts
    1,443
    Thanks guys! Yeah idk if I mentioned but my carrier is going to be a body mount so I will be using the hinge brackets as one contact and the body panel on the other side to mount a bracket plate. It will be very similar to the Genright carrier.

  7. #17
    Old Timer Ddays's Avatar
    Join Date
    Aug 2015
    Location
    Darlington, Pa
    Posts
    3,510
    Are you gonna incorporate some kind of stop on your tire carrier to limit the amount it will open? If not, I would consider it. Maybe something with a slide that you could remove if you want it to open the whole way.
    I gotta try to rig something up for my EVO as it seems I am always parked on some kind of slope that it wants to swing all the way open up against the body. And its always when I park way out in the lot & some boob
    feels the need to park next to me. Bungies will work OK but I'd like something a little more substantial.

  8. #18
    Nothing but a Thing Clifford33's Avatar
    Join Date
    Nov 2014
    Location
    California
    Posts
    1,443
    Yeah I'm going to have it lock open when I swing it open all the way and also going to weld on a stop block so it won't hit my tail light.

  9. #19

  10. #20
    Meme King WJCO's Avatar
    Join Date
    Sep 2015
    Location
    Colorado
    Posts
    11,895
    Quote Originally Posted by Ddays View Post
    Are you gonna incorporate some kind of stop on your tire carrier to limit the amount it will open? If not, I would consider it. Maybe something with a slide that you could remove if you want it to open the whole way.
    I gotta try to rig something up for my EVO as it seems I am always parked on some kind of slope that it wants to swing all the way open up against the body. And its always when I park way out in the lot & some boob
    feels the need to park next to me. Bungies will work OK but I'd like something a little more substantial.
    Quote Originally Posted by Clifford33 View Post
    Yeah I'm going to have it lock open when I swing it open all the way and also going to weld on a stop block so it won't hit my tail light.
    Tire Carrier Pop pin. If you can weld, this thing is fricken awesome. Best mod I've done for my tire carrier. See post #56: http://wayalife.com/showthread.php?3...-1999-WJ/page2



Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •